Hot, flies, water, hiking and at last chilling!!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Cynta Broek - WaarBenJij.nu Hot, flies, water, hiking and at last chilling!!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Cynta Broek - WaarBenJij.nu

Hot, flies, water, hiking and at last chilling!!!

Door: Cynta

Blijf op de hoogte en volg Cynta

14 Februari 2011 | Australië, Adelaide

Gday mates,

Het is al weer een tijdje geleden, wat vliegt de tijd toch, ben vandaag al weer een maand hier!!! Inmiddels ook al weer Sydney verlaten, waar ik mijn laatste verhaaltje heb geschreven....mijn dagboek is iig wel up to date gelukkig!!!

Waar was ik gebleven...Sydney jaja 28 januari was mijn laatste tourdag met contiki....veel geld lichter, een paar wallen rijker maar als belangrijkste een onvergetelijke ervaring en een bunch of friends rijker!!!

Ik verbleef natuurlijk in style in Sydney's Kings Cross, of the wel the red ligth district...erg gezellige types op straat...maar eigenlijk viel het wel mee en bovendien zat ik in een gezellig knus hostel...jaja het echte bagpacken is nu wel begonnen, geen luxe hotelkamers of appartementen meer....wel ff afkicken moet ik zeggen...maar eigenlijk is dit ook wel weer waar t om draait...lekker dagen in de zelfde kleding lopen, kijken hoe je het goedkoopst toch die leuke activiteiten kan doen, alles te voet doen...

Dan sta je er ineens alleen voor, maar nog niet helemaal, want er bleven nog wat vrienden van de tour ook een paar dagen in sydney, met hen heb ik lekker op de stranden gelegen, goedkoop de cityskyline bekeken...lekker gegeten en natuurlijk ook de kroegen onveilig gemaakt...want daar ben ik ondertussen wel weer erg goed in...na die opfriscursus van 2 weken...haha
Manley beach is voor mij favoriet...

Lekker chilluh op het strand en ook in de hop on hop of citysiteseeing bus...wat is reizen toch vermoeiend...

Na enkele dagen bijkomen in sydney en weer heeps en heeps of nieuwe vrienden gemaakt te hebben, moest ik weer afscheid nemen....dat heb ik alle dagen in Sydney eigenlijk gedaan. Elke dag ging er weer een reisvriend weg naar huis of naar de volgende bestemming...raar maar het hoort erbij...

1 feb ben ik naar Alice Springs gevlogen...ben wel bijna vort een frequent flyer zou ik zeggen....
Jaja goodbye East coast met al je mooie stranden en tropische temperaturen...welcome central australia outback, droge hitte, vliegen en heeps en heeps of water drinken...
2 feb ben ik begonnen met mijn rock the centre tour...lekker drie dagen in dezelfde kleding met je camelback op je rug hikingboots aan door de woestijn hiken...wie wil dat nou niet...Weer een paar 100 km afgelegd...ze tellen hier alleen niet in km maar in uren...
1e dag zijn we naar de olga's gegaan, een interesante rotspartij in de buurt van Uluru of voor de Nederlanders onder jullie Eyers Rock...Mijn eerste dag echt kamperen, zelf koken, nog net niet op je eigen voedsel jagen...ook mijn eerste nacht in een slaapzak onder de sterren (de sterrenhemel is echt amazing totaly awsome hier, zelfs een stukje melkweg zichtbaar, niet zo veel als in Malawi, maar adembenemend) met krekelgeluiden er gratis bij, echt kamperen...compleet met alle spinnen, dingo's mieren en andere lieve schepsels der natuur...

Ik moet jullie toch bekennen dat ik me best in mn element voel...toch die farmerroots denk ik...terwijl de andere meiden gillend met hun handen wapperend rond rennen...loop ik relaxed te genieten van de omgeving...jaja ik zit in een klein groepje met 10 vrouwen...daar word ik dan weer gillend gek van haha!!! Nee best gezellig, je word alleen een beetje geleefd door het touren...kijk uit naar even helemaal niets...

2e dag naar Uluru: Eyers Rock...wat een grote steen...en een bewonderingswaardige maar erg geheimzinnige cultuur houden de aboriginals er op na...ik verga bijna van de hitte en het is nog maar 36graden, wat hier cool is...terwijl de aboriginals hier al 100den jaren overleven...
Een hike van 10 km om Uluru heen...best gaaf om te zien, vooral omdat we vanochtend de zondsopkomst en vanavond de zonsondergang hebben gezien...wauwie...

3e dag naar Kings Canion, waar we misschien vast komen te zitten, omdat de cycloon die nu in Cairns is, richting Alice Springs en Kings Canion komt...zou ik dan toch met het noodweer te maken krijgen...want in de oostkust glipte ik er net tussen door...

Gelukkig 1 goede regenbui, maar verder no worries....en een fantastische hik met veel klimmen, mijn voet houdt zich goed...gelukkig!!! Behoorlijk warm hier ook al is t maar 36 graden...en irritante vliegen, niet normaal, je zou er bijna een hoofdnetje voor kopen...

5 feb van Alice Springs naar Adelaide gevlogen...ja nu ben ik echt op mezelf...paar uur van te voren een hostel geregeld...Ik ben kapot van het touren, dus ff pas op te plaats en even de rust van het gepensioneerde of net getrouwde mensen stadje...het schijnt er behoorlijk saai en dood te zijn had ik gehoord...maar misschien is saai en dood wel net wat ik nodig heb...hihi..dat saaie valt echter 100% mee en er is genoeg te doen, maar de vibe is ontzettend laid back...echt helemaal tof...ik ben hier nu inmiddels al weer meer dan een week en ben echt verliefd geworden op Adelaide....mede door het leuke hostel en de mensen die daar verblijven net een kleine familie....

In Adelaide heb ik ook mijn verjaardag gevierd de 9e....want ik ben nu een kwartje eeuw waard schijnbaar...haha! Wat een toffe verjaardag ondanks dat ik jullie allemaal heb moeten missen....maakte de mensen hier het tot een geweldige dag...die begon met 2 telefoontjes in de vroege uren...daarna een taartje met een kaars die ik kon uitblazen gevolgd door een verjaardagslied in 7 verschillende talen...nou dan voel je je wel jarig kan ik je zeggen...'s middags heb ik een hike gedaan in Adelaide Hills en wilde koala's gespot, die overigens niet zo lief zijn als de tamme...
' s avonds, of moet ik zeggen snachts, of was het 's ochtends flink de met de voetjes van de vloer gegaan in de plaatselijke discotheek met mijn vrienden van het hostel...
Thanx guys awsome bday!

Zijn jullie het lezen al beu, nog ff volhouden dan, want dan kunnen jullie daarna pica's bekijken..

Net als in Sydney weer veel Nederlanders hier, dus ook af en toe een Brabants woord ertussendoor..

Eindelijk alleen gechilled deze week, op t strand gelegen, de gezellige kroegjes en clubs verkend en gewoon niet veel gedaan...nu ben ik bezig met het plannen van mijn volgende trip...ik ga woensdag namelijk voor het eerst rijden op de linkerrijbaan aan de rechterkant van de auto....wheelllppp...met de auto ga ik richting Melbourne om ondertussen wat kusplaatjes aan te doen, wat bergen te behiken hihi familie op te zoeken en natuurlijk de great oceansroad te doen...als het goed is ben ik dan over een week in Melbourne om dan nog een weekje te verblijven in Melbourne om daarna 2 maart Australie vaarwel te zeggen en richting New Zealand te vliegen, voor het volgende gedeelte van mijn avontuur....

Nou poepoe zijn jullie al moe van het lezen...ik zal jullie ff n break gunnen...ondertussen ff fototjes oploaden, om jullie hunger naar visueel materiaal te stillen...

Dag lieve mensen
Ik kijk al weer uit naar jullie reacties..

Dikke Kus
Cynta








  • 14 Februari 2011 - 06:58

    Lotte:

    Waar blijven de foto's dan ;)
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! En 36graden jeetje, jammer van de vele vliegen.
    Succes met autorijden daar! Kus

  • 14 Februari 2011 - 07:59

    Cynta:

    Sorry guys, pc crashte halverwege t uploaden....dus helaas nog geen foto's , morgen doe ik een nieuwe poging...

    xxx

  • 14 Februari 2011 - 08:52

    Ellen (ex-buuf):

    Jeeej Cyn! Wat maak je veel mee, leuk om te lezen! Je schrijft ook erg leuk!
    Geniet nog en succes met autorijden!
    Enne.. ik wacht ook op de foto's ;)!
    XX

  • 14 Februari 2011 - 08:58

    Vul Hier Je Naam In.:

    Vul hier je reactie in...

  • 14 Februari 2011 - 09:08

    Marian:

    Hallo Meissie Hoeisie?
    Zo te lezen is het een hele ervaring, die niemand je afneemt. En zoals je al zei, is het leven in Australie net even iets meer relax dan in Nederland. (buiten die drukke bustoer om)
    Ik wens je veel succes met het links rijden. Kijk je wel een beetje uit Dat hoort een moeder toch te zeggen. Valt in het begin zeker niet mee. Doe maar lekker rustig aan. Even oefenen op het platteland.
    En doe John en Geraldine de groeten als je ze ontmoet.
    Morgen is Pap jarig 54 alweer. We gaan 's middags brunchen en daarna krijgen we nog bezoek.
    Tot zover en to mails
    P.S. Die 3e reactie was van mij. Er ging iets niet goed.
    en by the way.
    We hebben lekker gegeten met Robbert< henny en Rene bij Zarzuela. Volgens mij ken je dat wel, als je begrijpt wat ik bedoel. Altijd weer het laatst naar huis.

  • 14 Februari 2011 - 11:36

    Teun Cremers:

    Ja dat zal wel een hele leuke verjaardag zijn geweest en dat op je 25ste, wie had dat gedacht, daar zul je nog vaak aan terugdenken!!!!
    Als ik het zo lees heb je al vele leuke dingen beleefd, ga zo door en heel veel plezier!!
    Groetjes uit Wanroij met een beetje lentegevoel.


  • 14 Februari 2011 - 12:37

    Frankie:

    Heee meis,

    Jezus wat een avontuur zeg :D goed en leuk om te horen dat t zo geweldig is!!!

    Had je m'n smsje nog gekregen met je Bday??

    En wat het weer betreft kun je denk ik beter daar zitten dan in het druilerige NL...

    Geniet er nog van en pas op met links rijden!!

    xxx
    Frank

  • 14 Februari 2011 - 13:01

    Marian:

    Ik vergat nog te melden dat het pakketje is gearriveerd, een dag nadat we gebeld hadden.
    Dikke knuffel
    De Broekies

  • 14 Februari 2011 - 17:00

    Jessica:

    Sounds good roomie!
    Ik ben zooo jaloers...

    Geniet!
    xxx Jessica

  • 14 Februari 2011 - 18:41

    Patrick:

    Gefeliciteerd. Gave reis.

  • 14 Februari 2011 - 19:49

    Robbert:

    Ha Schattie!

    Leuk verhaal zeg en mooie avonturen! Jammer dat een toefje slagroom in de zin van mooie foto's ontbreekt! Maar zo smaakte het ook meer dan prima! :-)

    Wel toepasselijk dat je van je switch van luxe hotels en expensive adventures naar soberder hostels en avonturen uit komt in het red light disctrict. Van een luxe omgeving, naar de zelfkant van de maatschappij, waar de donkere kanten (meer primitieve en oergedaanten) van het leven zich openbaren. Dat is wel Ying/Yang! Goed bezig!

    Wat grappig ook dat je farmerroots van pas kwamen, ik zie je al nuchter rond sjouwen tussen die hysterische meiden. :-)

    Verder ook erg fijn om te horen, dat je een al te heftige en intieme confrontatie met die cycloon hebt weten te voorkomen en dat het bleef bij een oppervlakkige ontmoeting in de zin van een flinke regenbui! Pfffff....

    Als ik het zo lees, kom je met al die hike-tours nog afgetrainder thuis dan je al was! Haha!

    Lieverd geniet van je tour langs de kust en dat links rijden loopt wel los! :-) Lekker het raampje open, niet al te hard rijden, lekker muziekje op (meezingen is toegestaan) en genieten van het uitzicht en de geur van de zee! Af en toe stoppen bij een mooie plek en lekker picknicken en bij een idyllisch uitzicht met zonsondergang wat nadenken over het leven! :-)

    Have fun en laat je inspireren!

    Dikke knuffel en kus,

    Ep


  • 15 Februari 2011 - 13:32

    Christel:

    Heij meid,

    Mooie sterrenhemel, is één van de hoogtepunt van een mooi avontuur! Je dagboek up to date, wat krijgen we nu :P.
    Meid, geniet weer verder wat het moois wat de komende periode allemaal gaat zien.
    Mervin en ik gaan vrijdag lekker op skivakantie. Naar de kou ivp de warmte.

    X C

  • 15 Februari 2011 - 17:07

    Jean:

    Hey skummert!

    Je bent zo te horen al aardig aan het wennen aan alle facetten die een wereldreis te bieden heeft.

    zo te lezen zal het nieuwe van je backpack er ook wel afgesleten zijn! hele goeie zaak. ook goed dat je zo nu en dan effe je rust pakt!

    wij zijn hier druk druk druk, met de bruiloft, werken, werkplaats enz.
    We zijn wel echt een beetje jaloers en hebben zelf ook alweer veel zin om te reizen. nog effe wachten en sparen dus

    Wacht maar tot je nieuw zeeland ziet, dan wil je helemaal niet meer terug naar huis! sorry robbert, maar misschien moet je als nog achter je vrouw aan reizen, als ik daar aan terug denk vraag ik me weleens af waarvoor wij hier in nederland blijven hangen.

    Zo koop je op zuidereiland voor een half miljoen al een heel dorp en dus kun je de hele fam inclusief vrienden overlaten komen en mag je zelf burgemeester spelen!!!

    heel veel plezier, genietze

    veel liefs linda en jean

  • 15 Februari 2011 - 20:42

    Je Peetoompie:

    Fantastisch om te lezen, wat je allemaal meemaakt. Gelukkig heb je van de natuurrampen die Australie heeft getroffen, weinig last gehad.
    Trouwens proficiat met je pa, die is jarig vandaag. Vergeet je dat soort dingen niet, als je "daaronder"zit?
    Geniet er nog maar lekker van.
    groeten en kus vanuit Well (klinkt best engels)
    Wil en de rest v.d. Fam.

  • 17 Februari 2011 - 11:38

    Robbert:

    Hey Jean aka Skummert,

    Wat een goed idee. Met Cynta's farmerroots beginnen we daar een kiwiboerderij, voor wat gezelligheid in de middle of nowhere nemen we er een hotel/hostel annex activiteitencentrum bij (hike tours enz.) en om mijn bestuurskundige achtergrond toch enigzins tot zijn recht te laten komen vragen we een subsidie aan voor het burgermeesterschap van het dorp.

    Cynta dan als burgermeester, want wij zijn een vooruitstrevend dorp en ik als bestuursadviseur, hahaha.
    Zoals je hoort, zie ik het al helemaal zitten! :-)

    Maar ja, van de andere kant is het ook een voorrecht om in Nederland te mogen wonen!

    Haar achterna reizen gaat um niet worden. Dit is Cynta's droom, ding en wens en daar moet ik me niet te veel in mengen. Als ze terug is zien we wel weer verder kwa reisavonturen.

    Leuk te horen, dat jullie ook weer reisplannen hebben, veel succes met de trouwerij, eigen bedrijf enzo..

    Groetjes Robbert

  • 18 Februari 2011 - 01:41

    Hennie En René:

    Dag Cynta

    Onze computer is eindelijk gerepareerd, dus we kunnen je weer digitaal volgen.
    fijn om te lezen dat je zo geniet van je reis. Een mooie ervaring om nooit te vergeten. Nog van harte gefekliciteerd met je verjaardag en vele gezonde jaren. We hebben gezellig met Robbert en je ouders uit gegeten. Dat was een hele gezellige avond en wij vonden het een erg leuk idee van je ouders. De winter hier begint langzaam plaats te maken voor de lente. De mensen hebben behoefte aan zon. Die krijg jij volop aan je reisverslagen te lezen.
    Geniet van de tijd die gaat komen.

  • 24 Februari 2011 - 20:17

    Christel:

    Heij meid,

    Hoeist? Ik heb je mailtje gestuurd, naar aanleiding van je sms'je.

    groetjes Christel

  • 24 Februari 2011 - 20:56

    Lotte GGG:

    Leuk foto's!
    Maar is dat nou het petje dat ik denk dat het is?!! haha
    Big Kiss

  • 24 Februari 2011 - 21:33

    Gerry:

    Hey Cynt hoe is ie daar?
    Ik bedoel New Zeeland. We zien zoveel beelden op de tv maar het eiland is best nog wel groot toch?
    Da's schrikken zomaar een aardbeving!
    Je zoekt het natuurgeweld wel op zeg... Eerst water dan storm en jawel een aardbeving past er ook nog wel bij.
    Hopelijk gaat het nog steeds goed en ben je lekker on the road.
    Je heb super mooie foto's op jouw site gezet. Lekker zomers terwijl het hier nog steeds koud en miezerig is..

    Groetjes en geniet ze Gerry (t)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynta

Op naar het avontuur!

Actief sinds 05 Dec. 2010
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 20115

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 Maart 2014

Zuid Amerika at last!!!

12 Januari 2011 - 08 April 2011

Eindelijk ga ik weer op reis na 5 jaar

25 Maart 2006 - 26 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: