Kill Bill Wicked Roadtrip Adelaide to Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cynta Broek - WaarBenJij.nu Kill Bill Wicked Roadtrip Adelaide to Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cynta Broek - WaarBenJij.nu

Kill Bill Wicked Roadtrip Adelaide to Melbourne

Door: Cynta

Blijf op de hoogte en volg Cynta

01 Maart 2011 | Australië, Melbourne

Hey hey, ben ik dan weer...nu alweer mijn laatste volle dag in Melbourne...snik snik...
Tevens mijn laatste dag in Australie...nog een grote snik! Damn ze zeggen wel eens time flies when your having fun...maar dit is echt te gek voor woorden....

Zo nu en dan terug kijkend wel al ontzettend veel gedaan in 7 weken...
We waren in Adelaide gebleven volgens mij...in "My Place" en de naam liegt er niet om, het voelde echt als een thuis...ben er immers ook een week langer gebleven dan gepland....
Met mijn hechte vriendengroep heb ik daar een ontzettend leuke tijd gehad...naar het strand, samen pannekoeken eten of bbqen, lekker chilluh, stappen en vooral lachen gieren en brullen...ook mijn verjaardag was een hoogtepunt wat een dag!

Maar na 2 weken weer een beetje tot me zelf te zijn gekomen, lonkte het nieuwe avontuur me wel weer...ik heb nog 1 reisdoel in Australie voordat ik door ga naar het volgende avontuur New Zeeland...en dat in Melbourne de stad waar ik al veel verschillende dingen over heb gehoord en waar ik erg nieuwschierig naar ben....

In die 2 weken in Adelaide ben ik druk bezig geweest om een travelmate te zoeken...ik wilde namelijk heel graag touren in een camper door australie en dat had ik nog niet gedaan....het gevoel van vrijheid, gaan en staan waar ik wil en soms ook nog wat avonuurlijke zaken meemaken klinkt mij als muziek in de oren....!

Nu bestaat er een site waar je alles op kunt vinden gumtree genaamd, naar de boom in auzzieland...daar dus maar een advertentie geplaatst en ook affiches opgehangen in andere hostels..jaja dat is hard werken reizen en zeker als je met me, myself and I bent moet je dat allemaal zelf doen....vermoeiend hoor...geen wonder dat ik elke dag als een blok in slaap val...misschien moet ik mijn baas maar alvast voor een nieuwe vakantie vragen om bij te komen van deze vakantie haha, neej grapje!
Maar na verschillende telefoontjes een paar ontmoetingen had ik dan eindelijk mijn travelmate gevonden, een meid uit Nederland..had haar alleen nog maar telefonisch gesproken, want ze zat nog in Perth en zou de 17e naar Adelaide komen...

Ow wat had ik er een zin in...maar helaas Moeder natuurs is nog niet klaar, want er was nu weer een Cycloon in Perth en dus kon mijn travelmate niet vliegen...
Voor mij zat er dus niets anders op dan de stoute schoenen aan te trekken en alleen een camper te huren en te gaan touren...dat is wel spannend hoor...

Vrijdag 18 feb was het dan eindelijk zo ver bepakt en bezakt, afscheid nemen van mijn family at my place...ze wilde niet dat ik ging...maar mijn honger naar avontuur was toch groter...
At last then we met....me and my van....Sommige van jullie zullen vas wel gehoord hebben van wicked campers...nou ik heb dus een wicked camper gehuurd om een week mee op road trip te gaan...mijn thema was Kill Bill na de film...dat houdt dus in dat mijn hele bus (lees een 8pers taxibusje, staat oud met deuken) onder geschilderd/grafitied is met een bepaald thema...Ik vond deze bus wel echt bij mij passen...Uma een zelfstandige, sterke blonde vrouw in de film en ik die alleen op roadtrip ging.....zie de vergelijking haha!
Daar begon ik dan aan mijn road trip in South Australia, in de regen, aan de linkse kant van de weg, aan de rechtse kant van de camper, de ruitewissers en knipperlichten omgedraaid...ow my god! Ik heb zo'n vaag vermoeden dat er de 1e paar uur wat boze automobilisten zijn geweest...weet niet geheel waarom die ene man midden op de snelweg ineens op de rem ging staan....maar het kan aan mij gelegen hebben...wat hem overigens niet het recht gaf om ineens op de rem te gaan staan maar toch...
Gelukkig went het rijden snel en zo was ik aan het einde van de dag via Victor Harbor richting Mount Gambier gereden..nog steeds aan het regenen....daar gekampeerd op een camping en gekookt in mn minikeuken op mn ministove...I love camping!

2e dag naar Mount Gambier gereden...geen regen meer...en daar de Vulkanische meren bewonderd en daarna weer de weg op richting de Grampians...een nationaal park waar je goed kunt hiken...lekker mee zingend met de radio al bounchend over de weg alsof je een rustige dakarraily aan het rijden bent...jaar mijn van heeft karakter!
Helaas had ik me toch wat vergist in de ernome afstanden die je maakt hier in Australie...want wat is rijden vermoeiend...Ergens tussen Dunkeld en GlenchThompsen heb ik weer gekampeerd op een picknickplaats...

om de volgende ochtend vroeg mijn reis te vervolgen in de volgende staat Victoria richting de Grampians...wat een zonsopkomst....de meeste hike routes waren helaas nog afgesloten door de overstromingen van een paar weken daarvoor...maar evengoed een goede hike gevonden...in mijn ubersexy ultieme backpack hike outfit de berg op...Ben zo blij met mijn camelbag 1 van mijn beste aankopen....een prachtige hike van 4,5 uur...daarna weer de camper in om naar mijn eerste rustpunt te gaan...een nicht van mijn vader en haar gezin bezoeken in Warnambool...Een gezellig huishouden...je kunt er echt lachen....

De volgende ochtend met de man van mijn vaders nicht op stap...hij is een echte auzzie: visser en vist op kreeften en laat mij zijn boot, de haven en de plek zien waar de kreefen worden bewaard...echt even een kijkje bij de locals...wat zijn vissers en schippers toch een typische lui...het beroep visser heef trouwens aardig wat raakvlakken met het agrarier (boer) zijn...grappig toch een beetje die roots...Echt toffe natuur krijg ik te zien, waar de meeste toeristen niet zullen komen, omdat alleen de locals weten dat het er is....een grote waterval en ook een klein nationaal park in een oude vulkaankrater....inmiddels al aardig wat koala's, kangaroes, emu's en een soort stekelvarken gezien...ook in het wild echt mooi!

' Savonds met mijn vaders nicht en haar man naar de 12 apostels...die moet je natuurlijk gezien, hebben...het weer zit me niet echt mee de laatste dagen...veel bewolking en windy dus niet echt vaak een mooie stralende dag...Bij de 12 apostels nog in een grot geklommen, wat misschien niet helemaal de bedoeling was...met als resultaat ook behoorlijk natte voeten...maar erg leuk...
Dinsdag 21 feb toch weer afscheid nemen om door te karren naar Lorne een schattig kustplaatsje...daar lekker gechild aan het strand....overheerlijke tapas gegeten...

Het is toch wel mooi dat je de kleine dingen in het leven een stuk meer waardeerd als je gaat backpacken...een gewone handdoek, goed eten etc...sinds ik weer aan het backpacken ben, komen ook veel herinneringen terug van mijn vorige reis naar Malawi...erg mooi! Ik heb enorm genoten van de tapas en flink wat lol gehad met het personeel...de vibe per dorp of stad verschilt enorm..maar in Lorne voelt het echt relaxed...wederom kampeer ik op een campingplaats....gewoon een veld en een wc that's it...
Yeah the sun is shining, dit gaat een goede dag worden....heb ook ies leuks op de planning...ik ga namelijk paardrijden door de bossen en op het strand....echt iets wat ik graag wilde doen op deze reis.....en wat was de rit mooi, relaxed en erg ontspannend...even weer een erg bewust geniet momentje!!! 2,5 uur op een paard hobbelen, maar ook lekker in draf of galop over het strand....dat gaat wel hard!!!

Nog nagenietend en met o-benen kom ik bij de volgende familie aan...een neef van mijn vader en zijn gezin in Geelong...ik wordt hartelijk ontvangen...volggepropt met lekker eten...een gezonde gevarrieerde maaltijd...om je vingers bij af te likken...!!!

De volgende ochtend nog ff snel naar de Botanical Gardens, wat regeldingen een over heerlijke lunch met verste broodjes en dan helaas al weer afscheid nemen om mijn camper op tijd in Melbourne af te leveren...maar wat ruikt mijn was lekker...eindelijk eens een keer goed gewassen....want de wasmachines in de hostels die zijn niet je van het!

Voor het eerst met al mijn bagage in de bus en daarna in de trein...bah bah...heet, zwaar...ben kapot van een week lang rijden en allerlei ervaringen kom ik aan in het nieuwe hostel....een beetje te gaar om meteen nieuwe vrienden te maken, maar dan krijg ik een Nederlands kamergenootje...erg leuke meid waar het meteen mee klikt....Zij komt ook net aan en is ook een beetje gaar....
Wow ik ben in Melbourne...weer een echte stad met erg lekkere eettentjes, koffietentjes, flatgebouwen, zakenmensen overal...wel weer drukker als Adelaide, maar niet zo gestresst als Sydney...Ik ben benieuwd en wil deze stad graag leren kennen...maar ook een beetje bijkomen en me opmaken voor mijn vertrek naar New Zeeland...!
De afgelopen dagen veel rondgelopen, zoals een echte backpacker betaamd...de stad gezien en ook naar de markt geweest om daar goedkoop soeveniers en eten te halen...heerlijk om niet op een tour te zijn en zelf je tijd in te delen en te eten wat je wilt...niet meer zoveel fast food..bleh! Natuurlijk ook nog het nachtleven van Melbourne onveilig gemaakt....veel gelachen....gedanst....!!!

Jullie zullen je wel afvragen...wat gaat Cynta nu doen...gaat ze de volgende natuurramp tegemoet...jaa inderdaad ik heb een vlucht naar Christ Church waar vorige week de aardbeving is geweest...hefig hoor....! Nu houd ik erg van reizen en avontuur....het is echt een passie..en ben ik ook nog eens verpleegkundige, dus zou het misschien erg nuttig zijn om naar Christ Church te gaan...maar dat is me toch net ff iets te veel avonuur...dus heb ik besloten om mijn vlucht te veranderen naar Aukland...ik ga mijn trip dus toch andersom doen...van het noorder eiland naar het zuider eiland...zo iedereen weer gerust gesteld?

Nu mijn laatste volle dag in Melbourne en in Australie zit ik hier met een dubbel gevoel...ik voel me een beetje verdrietig, omdat ik afscheid moet nemen van dit prachtige, relaxte land...ookal heb ik nog een geweldig nieuw avontuur voor de boeg, maakt dat me wat droevig...aan de andere kant kan ik terug kijken op een ontzettend mooi deel van mijn reis, met vele mooie herinneringen, mooie mensen en mooie momenten. Die ik nu nog aan het verwerken ben....het is zo snel gegaan...maar ik heb nog 5 weken voor de boeg....waar ik ontzettend veel zin in heb/naar uitkijk en helemaal wild enthousiast van word als ik er aan denk wat ik nog allemaal ga doen en meemaken....


Ik ontmoet jullie weer in New Zeeland...
Hopelijk hebben jullie wederom genoten van mijn belevingissen...


Veel Liefs
Cynta










  • 01 Maart 2011 - 08:44

    Tijn, Ger En Marian:

    Ja dat was ook onze vraag: Gaat ze naar Christchurch of niet? Doet ze het of doet ze het niet. Ja, we zijn weer gerustgesteld.
    Het feest van Oma B was oke.Ze heeft erg genoten, vooral van het zangtalent van onze familie(hahaha) met een echte band: Geert: saxofoon. Wout: gitaar. Matthies Basgitaar. Fenne:dwarsfluit.
    "De kouwe kant": Mariet, Doreth en Marian: Backing vocals
    Ja, Trudy,Ger en Wil: De zangers. Tof
    Groetjes en heel veel plezier in NZ.
    Een dikke knuffel van ons allemaal

  • 01 Maart 2011 - 08:50

    Mariet:

    Ha Cynt
    Wat klinkt het allemaal exited!!
    Zoveel zien en beleven....ik hoop dat je interne geheugen groot genoeg is om dit allemaal op te slaan en te bewaren!
    Wij volgen het nieuws aan de andere kant van de wereld nu wel met andere ogen, een orkaan, overstroming of aardbeving krijgt nu een andere lading....steeds de gedachte erbij van WAAR is Cynta?Maar je hebt een goede beschermengel (ik lijk oma wel) die je er veilig tusssendoor loodst, houen zo! Geniet er nog maar lekker van!
    Groetjes van ons allemaal
    Mariet

  • 01 Maart 2011 - 08:57

    Tijn:

    veul tijd gehad om te schrijven ziet ik.
    je raakt je nederlands wel snel kwijt zeg.
    :P

  • 01 Maart 2011 - 09:18

    Rude The Dude:

    Eyyy Cynta,

    Dat ziet er verrekkes goed uit allemaal hoor, poe poe! Zag je berichie op feeesboek iets te laat dus maar een reactie via deze digitale weg.. Enjoy the moment en have fun in NZ! Kan niet wachten om m'n tassie te pakken over 6 maandjes als ik die verhalen zo lees..

    Have fuuuun!

    X Rude

  • 01 Maart 2011 - 10:30

    Sander Gerrits:

    Wat een trip heb je al gehad. Had van de ene kant gedacht dat je misschien wel naar Christ Church zou gaan. Ze zullen daar vast goede hulpverleners kunnen gebruiken. MAAAR, je bent op road trip / vakantie/ travel experience etc. Dus ga lekker genieten van je trip in het noorden. Als ik Marco en mijn collega (net terug uit New Zeeland) moet geloven, kijk je daar wederom je ogen uit.
    Ik duim voor goed weer, veel plezier en super ervaringen........

    XX Sander

  • 01 Maart 2011 - 15:22

    Marco:

    Hey kleine ;)
    toch je road trip gedaan goed bezig
    mijn outback tour was geweldig ( zie foto op m'n facebook )
    ben vandaag aangekomen in Perth vanmiddag is nu hier 11.25.

    veel plezier daar in kiwi land ;)

    kuss en groeten uit Perth
    Marco

    was gezellig ik adelaide en met de andere

  • 01 Maart 2011 - 19:13

    Paula:

    WWoow cynta! Wat een avonturen, word spontaan jalours! Echt mega vet om dat allemaal mee te maken.
    Volgens mij is 3 maanden veel te kort voor jou! Haha.
    Geniet nog van de laatste 5 weekjes.
    Het is zo 8 april!
    Kus je nichtje

  • 03 Maart 2011 - 18:40

    Rian..:

    Hey Cynta!
    Super verhaal!!! De tijd vliegt inderdaad, jij alweer bijna 2 maanden weg, wij dit weekend carnaval!
    Geniet ervan en tot over 1,5 maand!
    x

  • 08 Maart 2011 - 18:36

    Ellen:

    Lekkerwijf!
    Wat gaaf wat je allemaal doet, ziet, meemaakt! Gaaf hoor! En dat paardrijden, stiekem wel jaloers hoor! Hahaa.. met je O-benen!
    Geniet nog van de rest van je avontuur! Want dat is het! XX Ex-Buuf!

  • 12 Maart 2011 - 19:45

    Roos En Familie:

    sow.....t wwas wel n heel lang verhaal....maar boeiend verteld....heerlijk...ik heb ook al veel foto;s gezien op facebook

    groet

  • 16 Maart 2011 - 19:17

    Christel:

    heb je weer een leuk verhaaltje voor ons?

    X Christel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynta

Op naar het avontuur!

Actief sinds 05 Dec. 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 20113

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 Maart 2014

Zuid Amerika at last!!!

12 Januari 2011 - 08 April 2011

Eindelijk ga ik weer op reis na 5 jaar

25 Maart 2006 - 26 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: