Back to civilisation New Zealand a world apart!!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Cynta Broek - WaarBenJij.nu Back to civilisation New Zealand a world apart!!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Cynta Broek - WaarBenJij.nu

Back to civilisation New Zealand a world apart!!!

Door: Cynta

Blijf op de hoogte en volg Cynta

29 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hey lieve vrienden,

Dat is ff geleden...en ja ik leef dus nog...want ze hebben hier in New Zeeland niet van die enge dieren! Australie is wat dat betreft veel gevaarlijker...
En ja het gaat nog steeds ook helemaal super...kan ook niet anders in zo'n ongelofelijk mooi land...nooit gedacht dat ik nog ergens terug zou willen komen...maar New Zeeland komt wel op dat verlanglijstje!! Ja ik heb jullie ook allemaal gemist en jullie mij zo te horen ook...of mijn verhaaltjes althans...

Het was hier zo leuk en druk en waanzinnig dat ik niet eens tijd had deze maand om een verhaaltje te posten!!! Dus bij deze zal ik nu jullie honger stillen....
Om jullie ook al vast voor te bereiden op mijn terugkomst...of misschien eigenlijk meer mezelf...want over 10 dagen sta ik alweer op NL bodem..boehoe....nog ff niet aan denken eerlijk gezegt...kunnen jullie niet gewoon allemaal hierheen komen...
Dan vieren we hier mijn feestje de 16e wel!!!

Ff terugdenken hoor...gelukkig heb ik mijn dagboekje om me te helpen...verwerken.herinneren, onthouden en nooit te vergeten!

Ja daar stond ik dan 2 maart 22.00 uur 's avonds op het vliegveld in Auckland New Zeeland...zoals gezegt mijn ticket omgeboekt van Christ Church naar Auckland vanwege die aardbeving die jullie misschien al weer vergeten zijn...tis hier echt helemaal gek met natuur rampen...want die ramp in Japan kan dus weer voor tsunamies in New Zeeland zorgen...ja dat wil ik nu echt eens van dichtbij meemaken...nee eigenlijk spring ik nog liever uit een vliegtuig...

Maar daar kom ik later op terug...het viel uiteindelijk allemaal mee...thanx oma's en opa..!

In het donker in de regen naar het hostel...na afgezet te zijn met een veel te dure shuttle, maar wat moet je in het donker met je backpack in de regen...

Net als in elke nieuwe plaats waar ik kom moet ik altijd ff wennen...voel me dan niet helemaal happy en heb vooral geen zin in socializen...met je vermoeide kop gezellig het zelfde gesprek afdraaien met onbekende metgezellen (andere backpackers)

BTW ga er maar ff voor zitten..pak er een wijntje of biertje bij...of die boterham voor lunch...zet maar een lekker muziekje op, want nu komt mijn maand New Zeeland tot nu toe!

In New Zeeland heb ik voornamelijk per hop on/hop off bus gereisd...een welbekend fenomeen hier....ik avonteruurster als ik ben heb natuurlijk voor het bedrijf Stray gekozen om mee te reizen...om de simpele reden: "Stray further of the beaten track" Als dat niet aantrekkelijk klinkt...lekker in de nationale parken overnachten en tourtjes maken die net ff wat meer uitdagender zijn...

Gelukkig heb ik ook enkele delen met de auto kunnen doen...lekker touren, slalommen door de bergen hier...want daar is hier geen tekort aan...wat is NL toch plat!

Eerst een paar dagen dan toch maar weer gesocialized en Auckland onveilig gemaakt...de dag voor mijn bustour ging beginnen nog een sightseeing tour door Auckland en omgeving...
Met een kater van de kroegentocht van de vorige nacht stap ik in de sight see bus om een uur later totaal onverwacht gratis van de skytower in Auckland te springen...whoehoe...een sprong van 192 meter!!! Gelukkig voor de mensen onder mij heb ik mijn maaginhoud binnen weten te houden...

Pak nu de kaart er maar bij, want nu gaan de plaatsnamen je om de oren vliegen...want voor mij vlogen de plaatsnamen ook om de oren...want mij reis ging erg snel...veel gezien en meegemaakt...

Zaterdag 's ochends de bus in bij de driver daisy...ik heb inmiddels heel wat driver versleten...ze hebben allemaal hilarische bijnamen...helemaal als je weet te ontfutselen hoe ze aan die bijnaam komen...
Eerste stop Haihe een strand waar we gaten hebben gegraven om vervolgens in een hotspring te zitten....onze eigen gegraven hotspring...terwijl 2 meter verder de zee ijs en ijs koud is...
De volgende dag naar Raglan, waar we met een partyboot de zonsondergang hebben bekeken op sjiek...met een glas champagne in de hand...
De volgende dag verder naar de waitomo caves om een beetje door grotten te springen, glijden, dobberen en kruipen! Het speciale aan deze grotten is dat ze vol zitten met gloeiwormen...(ik zal je het vieze verhaal achter gloeiwormen maar onthouden)maar als je alle lichten in NL uit doet en dan naar de sterrenhemel zou kijken, dat is het effect van een grot vol gloeiwormen. Waar jij dan met een band doorheen aan het dobberen bent!

Diezelfde avond naar een ander plaatstje waar we officieel welkom worden geheten door een Maori-tribe!
We weren meegenomen in hun wereld en niet meedoen was geen optie...daar stond ik dan in mijn traditionele kleding met een POI (wolle bol aan een touwtje) een dans te doen en onbegrijpelijke tekst uit te spreken...in een poging om het zingen te kunnen noemen...neej eigenlijk ging het best goed...en het was erg hilarisch...want de mannen kwamen daarna aan de beurt met hun dans...met de typische gekke Maori-ogen en tongen uit de mond...
Een erg gezellige en indrukwekkende avond!

De dag erna naar Rotorua waar ik met 2 NL mannen de 1e keer van de bus af hop om met deze gezellig gasten (lees Brabanders) 3 dagen per auto te touren langs de oostkust van het Noorder Eiland. We zijn van East cape, naar Gisborne naar Napier gegaan...
East cape in een poging om de aller eerste zonsopkomst ter wereld te zien in de vuurtoren daar....helaas zijn we nooit zover gekomen, omdat we het pad niet konden vinden naar de vuurtoren haha...dan maar ff tresspassen over iemands land met gevaar voor eigen leven, omdat wellicht de boer met een shotgun achter ons aan zou komen, of anders die stier in de wei ook niet al te vriendelijk keek....


In Gisborne nog kennis gemaakt met een minder aardige Maorimeneer...
Door een foutje in het verkeer om dat 1 van de NL nog ff moest wennen aan het links rijden, werden we later achtervolgd door die kerel, die toen we stopte, de deur openrukte en met een gebalde vuist zijn woede stond te verklaren...
Schoot ik daar toch ff in werk modus...
Kalm en erg vriendelijk de boel gede"escaleerd!!! Woehoe 1 nul voor mezelf!
Toch wel ff geschrokken...

Weer terug in Rotorua weer op de bus naar Taupo een mooi dorp om vervolgens de dag erna door te reizen naar Tongorira National park....waar ik de nr 1 daghike ter wereld heb gedaan...de tongorira crossing...erg uitdagend om een vulkaan te bewandelen en het uitzicht was adembenemend en een beetje een sprookje...vanwege het uitzicht op "Mount Doom" Ja die uit Lord of the Rings! Hij lijkt sprekend!

Weer verder reizend zo nu en dan een complete busdag ertusen doen we ook grappige uitstapjes...in Taihape zijn we namelijk gaan Gumboote gooien! Met een laars die bij mij thuis op de boerderij gewoon aan mijn voet zit in de hand zover mogelijk proberen te gooien..het record was 64 meter..kan je je dat voorstellen??? Ikke niet na het zelf gedaan te hebben...

Het weer is hier trouwens over het algemeen super mooi, veel zon...het is wel wat kouder dan in Australie en het is onderstussen ook al Herfst hier..dus ik loop regelmatig met een lange broek en een vest aan...

14 maart ben ik met de Ferry vanuit Wellinton (The windy city, tevens de huidige hoofdstad van NZ)
Het zuiderland zou qua natuur nog meer spectakel zijn...en dat was het ...ik wist gewoon niet waar ik moest kijken, maar waar ik ook keek zijn bergen, mooie landschappen elk uur weer een ander uitzicht...amazing!!!

Mijn eerste stop Abel Tazman national park....(Naar de jawel Nederlander die NZ zo ongeveer ontdekt heeft) Toch niet zo gek he dat je overal ter wereld NL tegen komst die weer een land aan het exploren zijn!!! Toch wel een reislustig volkje die NLers...of zou het komen, omdat ons eigen land zo klein is, dat we het ergens anders gaan zoeken??? Wie weet!


Iig heb ik Abel Tazman park per kajak onderzocht...waarbij ik op een babycrech zeehondjes stuite...owww wat lief!


Mijn reis vervolgend naar beneden langs de westkust kwam ik langs: Barrytown, frans josef gletsjer, Wannaka naar Qeenstown..

Die gletsjer heb ik natuurlijk gehikt....wat een vette ervaring echt weer een hoogte puntje...je loopt immer niet elke dag op een hoop ijs, wat langzaam voorschuift...


In queenstown maar enkele dagen later kwam 1 van mijn dromen uit...ik heb daar een skidive van 15000 feet gedaan...wat een onbeschrijfelijke onwijs "Sweet as, personaly awsome" ervaring!!! Ik wil nog wel een keer!
Je ziet er bovendien erg schattig uit als je van die hoogte met een veiligheidsbril op naar beneden valt haha! In 1 woord charming!

De dag later verlaat ik Qeenstown alweer voor mManapouri om daar op een cruiseboot te stappen naar de Doubfull Sound 1 van de fjorden in New Zeeland een supermooi worldherritate national park....
Tusen 2 inmense bergen door vaar je met die boot...echt enorm peacefull...ook hier in de kajak geklommen om daarna nog ff een paar keer van de boot af te springen om lekker wat verkoeling te zoeken in het water! Zeker een aanrader!
Nu denk je wat doet ze toch allemaal in enkele dagen...ja dat dacht in na deze dagen ook..mijn hoofd zat even helemaal vol met al het moois...dat ik niets nieuws meer kon opnemen...ff tijd voor wat ontspanning dus...

Zo lag ik terug in Queenstown 's avonds op een massagetafel met 2 Taise vrouwen op me...wie had dat nu weer gedacht haha!

Vanuit Qeenstown weer omhoog langs de oostkust, waar ik nog een hike gedaan heb in Mount Cook om vervolgens in Kaikoure op een Whale watchingboot te stappen...3 spermwhales een Albatrossen, zeehonden en honderden dolfijnen later stond ik nog ff na te genieten langs de kant!

Om vervolgens met wat mensen van de bus een wijnproeverij in te duiken voor wat New Zeelandse wijn!

Nu dan toch weer terug op het noorder eiland in Wellington met nog maar 10 dagen op de teller....zit ik hier dan toch met een dubbel gevoel...ik wil nog niet naar huis, wil nog door reizen, maar mis jullie natuurlijk ook en heb onwijs veel zin om jullie te zien!!!
Ik ga nog onwijs genieten van mijn laatste dagen op een paar eilandjes in het Noorden boven Auckland om daarna mijn lange reis terug weer te beginnen....

Hopelijk zie ik enkele van jullie 8 april als ik weer land in Adam...en andere zie ik graag op mijn 25steverjaardag/welcome back party de 16e...!!!

Dit is waarschijnlijk mijn laatste verhaaltje vanuit New Zeeland...de foto's zet ik op de site als ik terug ben in Nederland...dus nog ff geduld en dan kunnen jullie je nog beter inbeelden wat ik in mijn verhaaltjes beschrijf!!!

Dat was t weer voor deze keer...ppffttt heb lamme vingers van het typen...hopelijk was het weer leuk om te lezen...ik vond het in ieder geval weer leuk om te schrijven!!!

Ik kijk weer uit naar jullie reacties!!
Dikke knuffel voor jullie allemaal en tot snel

Liefs
Cynta









  • 29 Maart 2011 - 08:26

    Roos En Familie:

    hoi cynta...leul lang verhaal zeg...
    gisteren je gesproken op skype...hardstikke leuk...
    geniet van de laatste backpackdaagjes..doei

  • 29 Maart 2011 - 09:12

    Paps:

    Eeuuhh, wat doen we hier eigenlijk nog. Voorzie problemen met aclimatiseren na thuiskomst. Bereid je dus daar alvast maar op voor.
    En wat schrijf je weer leuk.

    kus paps.

  • 29 Maart 2011 - 09:20

    Tijn:

    zo zus gaat weer lekker.
    gaan we keer samen sky dive op texel :P
    ach ja we zien wel.
    nog effe en je bent weer thuis.

  • 29 Maart 2011 - 10:28

    Sandra:

    Heee Cynta!!

    Klinkt weer allemaal super! Geniet nog van de laatste 10 daagjes.
    Als je weer in het land bent, praten we wel een keer bij onder het genot van een dromaai diner;-)

    Liefs Sandra

  • 29 Maart 2011 - 11:01

    Robbert:

    Hey Schattie,

    Leuk en mooi verhaal weer! Nu is mijn beeld nog wat completer! Die skydive lijkt me ook wel gaaf!
    Haha, had je wel aan de slag willen zien met de Maorimeneer (wel apart dat jij dat op je moest nemen, btw)!
    Kan me voorstellen, dat je wil bijboeken. Zie maar... :-)

    Dikke kus,

    Ep/Robbert

  • 29 Maart 2011 - 12:47

    Teun Cremers:

    Ik heb je boeiende reisverslag helemaal gelezen en wat spannend wat je allemaal heb meegemaakt!!!
    Je wil niet naar huis, is te begrijpen in zon mooi land en vriendelijke mensen.
    Trouwens wel een heel goed idee om je fuif daar te houden, dan kunnen we allen ook nog een tijdje vakantie vieren. Het is hier nu mooi voorjaarsweer met veel zon en 15 graden!!!! Maar niet zo lekker als bij jou!!!
    Geniet er nog maar even van en kom veilig thuis!!!!!! Afgelopen zaterdag heeft Tijn mij naar Cuyk gebracht naar een Bluesfestival, ik had geen vervoer en daar waren ook muzikanten uit Amerika en Nieuw-Zeeland. Wat is de wereld dan klein.
    Heel veel plezier nog en tot ziens,

    groetjes Teun.

  • 29 Maart 2011 - 18:42

    Mariet:

    Waaaaauw...wat een belevenissen!!
    Dat wordt afkicken....maar vast ook veel nagenieten....je leven lang!!
    Maak er nog maar een paar fantastische dagen van en dan zien we je graag weer terug op je feest!
    Lieve groetjes van ons allemaal
    Wil-Mariet-Mirte-Fenne-Wout

  • 29 Maart 2011 - 19:11

    Geert:

    jeetje, wat zie jij veel. Kijk maar uit dat je niet aan een Maori blijft plakken, maar die kunnen de concurrentie met Robbert natuurlijk niet aan. Geniet ze nog. Helaas, kan ik niet aanwezig zijn op je feestje. St.Hubert heeft dan "De Proms". Alle talenten uit het dorp maken dan muziek; dat zijn er ongeveer 125. Natuurlijk zitten daar koren en dweilorkesten bij. Vandaar dus.
    Dus, brij er een mooi eind aan en dan zien we elkaar wel weer een keer.

  • 30 Maart 2011 - 11:37

    Gerry:

    Hey avonturierster eerste klas!!!!!!!!!!!
    Gezellig hectische reisverslag.
    We zien je zo weer inlevende lijve.
    Geniet nog van jouw laatste dagen daar!!!!!
    tot snel ziens

  • 30 Maart 2011 - 13:58

    Dirk Van Bakel:

    Fijn om te lezen dat je het daar net zo leuk vind als ik. Wanneer ik je verhalen lees zie ik weer een hoop bekende beelden in mijn hoofd, ook een paar nieuwe (cinta met 2 thaise vrouwen op een massagetafel).
    Nog veel plezier deze laatste dagen, en probeer nog een rugbymatch te kijken. Ze spelen nu weer super 14 dus dat moet wel te doen zijn.

  • 31 Maart 2011 - 08:25

    Jean :

    Hey skummerd,
    ik zij het toch, NZ is gewoon super gaaf, toch maar met z'n allen een dorp kopen daar op het zuider eiland?

    Weer veel herkenbare dingen voor mij in lin in je verhaal, lezende zit je zo weer in de comfort zone van het reizen en verheug ik me ook alweer op de volgende reis!!!

    Tot gauw heel veel liefs jean en linda


  • 03 April 2011 - 10:34

    John En Jolanda:

    Hey Cynta

    weer een mooi verhaal
    we wensen je vast een hele goede terugreis!!

    Groetjes Jolanda

  • 03 April 2011 - 18:29

    Carmen:

    Hi Cynta, geniet nog van je laatste daagjes en alvast een goede terug reis gewenst! xx

  • 04 April 2011 - 09:24

    Roel:

    He roomie,

    Nice om alle avonturen te lezen die je hebt meegemaakt? Komt mijn lonely planet nog een beetje van pas? Nah geniet dr van zoalgn je dr nog bent, dan drinken we er volgende week 1tje samen :)

    Groetjes

    Roel

  • 05 April 2011 - 08:05

    Marian (GoodBookers:

    Kia Ora Cynta!
    Wat een super verhaal weer om te lezen en echt geweldig dat je het zo naar je zin hebt. Had ook niet anders verwacht natuurlijk! Geniet nog even van de laatste dagen daar, want voor je het week ben je weer terug in NL.
    En als je thuis bent, zegt het voort maar stuur ze vooral naar ons toe;)
    Groetjes Marian
    www.booknu.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynta

Op naar het avontuur!

Actief sinds 05 Dec. 2010
Verslag gelezen: 583
Totaal aantal bezoekers 20110

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 Maart 2014

Zuid Amerika at last!!!

12 Januari 2011 - 08 April 2011

Eindelijk ga ik weer op reis na 5 jaar

25 Maart 2006 - 26 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: