Helloooo are you ready too gooooo!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cynta Broek - WaarBenJij.nu Helloooo are you ready too gooooo!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cynta Broek - WaarBenJij.nu

Helloooo are you ready too gooooo!!!!

Door: Cynta

Blijf op de hoogte en volg Cynta

30 Januari 2011 | Australië, Sydney

Hellllooo....are you ready to goooooo!!!!

Met dit nummer van een Australische band starte mijn dag de afgelopen 2 weken....Het is nog maar 2 weken en het lijkt alsof ik hier al een maand ben....Het Engels spreken is als een 2e natuurlijk. Na 2 dagen dacht ik al Engels en daarna pas Nederlands. Dat wil wel als je vanaf 12 januari alleen nog maar Engels spreekt....

Al weer een tijdje geleden, missen jullie me al haha!!! Ik heb het uitstekend naar mijn zin! Ik ben zo blij dat ik hier ben en geniet volop van elk moment, elke ervaring en elke ontmoeting....

De groep waar ik de afgelopen 2 weken mee opgetrokken ben bestond uit 41 mensen tussen de 20 en de 35....Ongeveer de hele wereld was vertegenwoordigd, dus Engels was de voertaal....
Raar maar waar was ik de enige Nederlander op de tour, terwijl die normaal toch overal ter wereld onder een steen vandaan komen.

Wow waar moet ik beginnen, zoveel gedaan in een korte tijd...
15e gestart in Cairns noordoostaustralie...tropische zone, lekker weer tussen de 30 en 35 graden...de eerste 5 dagen last gehad van de jetlag....daarna ging t n stuk beter...
Flink gefeest in Cairns en kennis gemaakt met de groep, waarvan ik pas halverwege de reis alle namen wist haha 41 man!

de 2e dag zijn we naar het Great Barier Reef geweest....Wow wicked...heb een helicoptervlucht gedaan boven het Reef en ook een snorkeltocht voor gevorderde in de oceaan bij het Reef....echt geweldig mooi...daar moeten we zeker goed voor zorgen zo n mooie natuur....
Btw erg sexy de stingersuits, die je moeten beschermen tegen kwallen en stingroggen...damn wil dit echt allemaal in het Engels schrijven...

Na het Reef de eerste lange busritten...jaja we hebben t hier niet over 30 km per dag, maar eerder tussen de 100 en 500 km...dat vertaald zich in tussen de 4 en 8 uur in de bus....erg nuttige tijd om je dagboek bij te werken, of wat bij te slapen....want zoals onze reisleider zegt, we zijn niet op vakantie maar op een tour....dit betekende voor mij dat ik een horloge heb gekocht en ik heb al 5 jaar geen horloge meer...
Helaas is dit de enige manier om veel te zien....

Langs de oostkust van australie ben ik naar beneden gereist....waar mijn 2e high light the with sunday islands zijn....
We verbleven op Day dream Island...nou ik kan je zeggen de naam zegt al genoeg....

De accomodaties zijn trouwens erg luxe....niet bepaald een hoog backpackgehalte....het varrieerd van zeecontainers, boerderij tot hotels en zelfs een appartement....bepaald niet verkeerd...Lekker die verse handdoeken elke dag haha!

Van de 2 dagen dat ik op Day dream Island verbleef, ben ik een dag gaan zeilen op een katamaran...VET and don't forget your sunscreen hier in auzzieland...

Heerlijk zo op het water, later op de dag weer terug op het eiland en lekker afkoelen in 1 van de vele zwembaden met een coktail in je hand...wat is dit toch een straf...al jaloers? Sorry kon t niet laten...


Na Day dream Island naar Fraiser Island een andere hotspot aan de oostkust, waar ik een na een nacht slapen in een huisje, in een 4wd-bus een soort dakarraily heb gedaan....dat was lachen en afschuwelijk mooi...


Toen weer rijden naar rock hampton...waar je de eerste gevolgen van de overstromingen kon zien, net als in Brisbane...

Maar wat is er snel en goed opgeruimd, er is amper wat te zien...

Na Brisbane naar Surfers Paradise, wicked, mijn eerste surfles gehad....jaja een paar keer blijven staan op het surfbord...wat is dat gaaf surfen....en dan tja de laaste 10 minuten kneus ik mijn voet....Auw...gered door een lifguard...met als gevolg dat ik er een uitdaging bij heb...backpacken op krukken....

Ik ga weer afronden, want mijn tijd is bijna op...Inmiddels gaat het al weer een stuk beter, loop al weer stukjes....so don't worry....
Volgende keer de rest van mijn tour...Nu in Sydney...dinsdag vlieg ik naar Alice Springs...


Dikke kus voor jullie allemaal
Ik vermaak me nog steeds prima

xxx
Cynta






  • 29 Januari 2011 - 23:12

    Sander Gerrits:

    Hey cynta, al zoveel plezier aan t begin van je reis.... Zal je verhalen goed bij houden. Fijn om te lezen dat het goed gaat, doe rustig aan met je voet.. En geniet, geniet en geniet of moet ik zeggen enjoy, enjoy and enjoy.

    Dikke kus,
    Sander

  • 29 Januari 2011 - 23:12

    Leslie :

    Damn girl, sounds like a lot of fun!
    Wat zeiden we weer eens tegen elkaar? over BLONDS?? Geldt dat down under ook? haha
    Have fun!

    XXX

  • 30 Januari 2011 - 07:50

    Christel:

    Heij C'tje, wat lezen je verhalen weer super cool en paradijselijk. Als je terug bent, moet dat fotoboek gemaakt worden! Want ik wil foto's zien straks :)

    liefs christel ( die een nachtdienst heeft gedraai, en nu over de slaap is :))

    p.s Robbert de maand januari is bijna voorbij!!!

  • 30 Januari 2011 - 09:32

    Roel:

    Hey Roomie,

    Echt nice om alle avonturen te lezen. Heb nu al zin om zelf die kant op te gaan. Nah geniet er van en hopelijk komt mijn boekje een beetje van pas ;)

    xx

  • 30 Januari 2011 - 10:12

    Anniek:

    zooo meis wat een mooie dineg maak je mee. Dit zit ik dan lekker te lezen als ik kei hard aan het werk ben.....

    Xx

  • 30 Januari 2011 - 10:56

    Mariet:

    Ha Cynta
    Wat een boel ervaringen en plezier, buiten dat verzwikte voetje dan! Hopen dat die snel weer walkable is! Want verplaatsen is wel de main bezigheid, he! Wat grappig dat engels al zo snel went.....Fenne hikt tegen een opleiding aan omdat daar engels de voertaal is, maar als ik jou zo hoor mag dat het probleem niet zijn!
    We waren erg benieuwd naar je verhalen en hebben gisteren van Marian al een beetje gehoord, maar het is veel leuker om dit van jezelf te horen! THX and have a good time!
    Mariet

  • 30 Januari 2011 - 11:53

    El:

    YES! Insanely jealous! Whilst you're enjoying sub tropical temperatures we're freezing are asses off here. So good call going to Aussieland, hehe.
    You're trip sounds like a dream up to now. Have fun and, seriously, DON'T break a leg.
    xEl

  • 30 Januari 2011 - 11:59

    Marieke Kuijpers:

    Klinkt erg goed en ook bekend;) Heb volgens mij echt dezelfde dingen gedaan. En ja, ik was ook de enige nl in die bus.... Echt leuk om te lezen! Heel veel plezier nog en lekker genieten! Zag dat het daar 30 graden is. Je zal trouwens wel lekker bruin zijn. Helemaal na die White Sundays:) Succes nog met dat reizen/de tour;)

  • 30 Januari 2011 - 12:34

    Lotte:

    Klinkt zo bekend lieve cynt! En ja...wat ben ik jaloers...wil ook weer terug als ik dit allemaal lees!!
    Geniet ervan, tijd vliegt voorbij.

    Dikke kus L

  • 30 Januari 2011 - 13:24

    Hans Verheijen:

    Klinkt een stuk beter dan het degelijke leventje hiero..
    XX MIJ

  • 30 Januari 2011 - 13:24

    Hans Verheijen:

    Klinkt een stuk beter dan het degelijke leventje hiero..
    XX MIJ

  • 30 Januari 2011 - 13:30

    Teun Cremers:

    Heel fijn, dat je zo kunt genieten van de mooie ervaringen en natuur.
    Maar wat eet je zoal, want daar heb ik niets over gelezen? Geniet er maar van en ik blijf je volgen!!!

    Groetjes uit het koude Wanroij!!!!

  • 30 Januari 2011 - 20:32

    Judith:

    We better speak english then?? Nice to read that u and you fabulous booty rock ozzie :) You go girl! Enjoy! xx Judith

  • 31 Januari 2011 - 21:18

    Daniëlle:

    You go girl! Sounds great!

    kus vanuit het Gooi,

    Daan

  • 01 Februari 2011 - 15:04

    Marian GoodBookers:

    He Cynta!
    Echt super leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt Down Under. Had ook niet anders verwacht! geniet nog van je tijd daar!
    En voor iedereen die dit leest en denkt, ik wil ook! Kom dan zeker een keer langs in het beste reisburo van Nijmegen en omstreken. GoodBookers aan de Lange Hezelstraat!!
    www.booknu.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynta

Op naar het avontuur!

Actief sinds 05 Dec. 2010
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 20107

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 Maart 2014

Zuid Amerika at last!!!

12 Januari 2011 - 08 April 2011

Eindelijk ga ik weer op reis na 5 jaar

25 Maart 2006 - 26 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: